onsdag 5. mai 2010

Dagens spørsmål

Speilrefleks eller kompaktkamera - det er dagens store spørsmål.
(Med andre ord har jeg det veldig fint og bekymringsfritt)

Mitt kjære og flittige "Olympus mju 1000"-kamera kollapset til slutt da jeg var ute på tur. Kanskje fortjener det en pause etter en kjempeinnsats ("Jeg må bare ta et bilde", var nok en av turens mest brukte replikker fra min side), men det er likevel litt trist å sitte igjen uten følgesvennen sin. Det er stadig ting å ta bilde av, og mobilens kamera er nok ikke det helt store. (Kanskje ikke så rart når en amerikaner i Argentina trodde at det var en lekemobil... Hvis det da ikke sier mest om amerikaneren?) Derfor blir jeg nok nødt til å prioritere et nytt kamera denne våren.


Det vanskelige valget er bare om jeg skal investere i dette kameraet som jeg har ønsket meg leenge nå, og tenkte jeg kanskje kunne ta meg råd til om jeg jobbet mye i sommer.

Eller om jeg skal erstatte Mjuen min med en lignende variant som er lettere å ta med i veska eller i lomma, og som da sannsynligvis vil bli brukt mer (??)... Det er bare litt dumt å måtte bruke nesten samme beløp på et lite kamera som jeg kunne fått et brukt speilreflekskamera som tar bedre bilder for, når jeg har hatt lyst på det så lenge.


Dette hadde f.eks. gjort det bra på en test jeg las. Bedre enn mju og en canonmodell.
Skulle visst både ha bra bidlekvalitet og være kjapp på avtrekkeren.



Enten det blir det ene eller det andre blir det nok supert - så lenge jeg får ta bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar