mandag 5. oktober 2009

Vintersportsmesse og loppis

Bortsett fra en spinningtime sammen med en lillebror som har høstferie og er på besøk (trivelig!), har det vært ei slapp helg med vintersportmesse, loppis, "Simpsons the Movie", mye snavvel og spilling av "Kortskalle".

Vintersportsmessa var arrangert av Ute i samarbeid med en rekke leverandører av friluftslivsutstyr og UKA. Stedet var Nidarøhallen og messa var åpen fra fredag kl. 16 - 20 pluss en del timer både lørdag og søndag. Konseptet var fullt av knallgode tilbud på vintersportsutstyr (20-70%). I tillegg hadde Stein P. Åsheim og Tore Sunde-Rassmusen foredrag om ekspedisjoner og eventyr. Folk strømmet til! Det var første gang Ute arrangerte ei slik messe, og jeg tror de hadde feilberegnet litt når de antok hvor mange som kom, for det var FULLT av folk som gravde gjennom stativene og haugene med tilbud. Og selv om de hadde kanskje seks kassepunkter/ betalingsterminaler, ble man stående nærmere en time i kø. Trass i dette var ideen god, og det var mang en student (og selvsagt også andre) som fikk sikret seg klær og utstyr for vintersesongen for en billig penge.



Jeg hadde på forhånd sett meg ut en primus (multifuel) som var satt ned fra 1599kr til kun 500kr, men disse var hadde gått unna i en fei, og var allerede langt nede i sekkene til fornøyde kjøpere da jeg kom dit en times tid etter åpninga. Allikevel greide jeg å bruke mye mer penger enn planlagt, og endte opp både med ei Rab dunjakke til ca halv pris og ei Arcteryx Alpha sv goretexjakke - så nå holder jeg med både tørr og varm som aldri før på tur (og har turjakker nok for maange år framover)! Er særlig fornøyd med dunjakka, for det er noe jeg har ønsket meg lenge. Goood og varm! :D

Loppemarkedene førte anskaffelse av en del småtteri og dilldall. Det meste fordi det var søtt (eks. asjetter, middagstallerkener, diverse små bokser og noen glass m.m), men og ei sykkelveske som jeg faktisk hadde bruk for. Selv om det var svært gode rabatter på Vintersportsmessa, kunne de ikke konkurrere med loppisprisene ;)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar